27 December, 2014

ARLOJI (Siri 8)

Casio F-200


Model F-200 ini berbentuk bulat, nipis dan ringan. Ia diperbuat daripada resin kecuali part tertentu sahaja yang menggunakan stainless steel. Saiz case model ini ialah 44.1 x 40 x 11.5 mm. Jam ini mempunyai 4 push-button iaitu adjust, mode, start dan light. Lampu yang digunakan pada jam ini adalah jenis LED backlight. Tahap ketepatan jam ini ialah ±30 seconds per month sementara tahap kedalaman kalis airnya tidak dinyatakan.

Selain itu, jam ini mempunyai fungsi dual time, kalendar (hari/tarikh), penggera, stopwatch, dan berformat 12/24 hour. Baterinya boleh bertahan sehingga 10 tahun.


Terdapat sedikit maklumat tentang jam ini pada penutup belakangnya. Saya telah membeli jam ini kira-kira 10 tahun yang lepas. Saya menggunakan jam ini untuk bekerja dan pelbagai aktiviti harian. Saya berpendapat jam ini lasak  dan reliable. Saya berasa sedikit sayu kerana beberapa bulan lepas jam ini telah kehabisan bateri di pergelangan tangan  semasa saya cuba menekan butang-butang tetapan fungsinya.



Tali yang dipasangkan pada jam ini bukanlah tali yang asal. Tali baru ini dibeli dengan harga RM15. 

*Ujian
LULUS. Saya sangat berpuas hati dengan jam ini. 

No comments:

Post a Comment